Aku ingin keluar…

Pernah x merasakan sesuatu yang sukar untuk dibuat. Susah sangat. Hati dah x ada. Keyakinan dah x ada. Pernah x. Pernah x?

Aku ingin keluar daripada kepompong tersebut. Ingin keluar dari selimut kemalasan. Dah tak mahu berat untuk bergerak.

Kenapa ini semua terjadi?

Aku mula mengambil pengajian peringkat master. Seperti tidak percaya aku sampai ke tahap ini sedangkan aku sangat merasakan betapa tidak layak dan lemah nya aku dalam peringkat ini. Aku sudah menjangkakan dari awal yang aku bakal lemah diperingkat ini. Namun aku telah mengambil cabaran untuk meneruskan. Kenapa? Kenapa? Kenapa? Research yang aku lalui seakan sungguh palsu. Seperti tidak ada kebenarannya. Dan aku tak mahu teruskan. Inilah luahan hati aku yang aku ingin campakkan ke muka prof. aku. Tapi kenapa apabila berdepan dengan dia aku seakan menipu, terus berbahas dan terus berdiskus tentang research ku? Kenapa? Kenapa? Kenapa?
Aku letih dengan perasaan begini.
Adakah aku mampu atau tidak? Aku dikelilingi oleh Koreans. Labmate aku semuanya adalah koreans. Meeting2 lab semua dikendali dalam bahasa korean. Aku sukar memahami isi meeting. Lalu bagaimana aku mampu untuk mengembangkan bidang ini? Allah. Aku benar2 terperap diantara ingin meneruskan atau tidak. Hampir setiap hari aku kata mahu berhenti. Hampir setiap hari…
Dimana penghujungnya?

Oh. Adakah aku sudah tidak mengimani “La yukallifullahunafsan illa wus’aha”…. ampunkan aku yaAllah.

Aku ingin kembali. Aku ingin keluar. Aku ingin keluar daripada ketiada yakinan ini kepada yakin dan berserah kepada Allah beserta usaha yang jitu. Saksikanlah akan tulisan ini yaAllah. Aku ingin men….cuba sekali lagi…

Disini, sambil mendengar ‘healing, sami yusuf’ dalam perjalanan menuju ke zoo ingin melihat fitrah dan sunnatullah yang agung, semoga saat pulang nya aku nanti ke rumah dan sekolah, menantikan azam dan semangat baru untuk aku.
Aku mulakan semula dengan….

BISMILLAHIRROHMANIRROHIM


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: