AKU SUDAH PULANG KE KOREA

hari ini masuk hari ke2 Aku terpisah daripada umi baba dan keluarga ku yg lain. Juga aku terpisah daripada suasana hidup sebagai seorang penganggur mewah. hidupku setiap hari terhidang dengan makann yg sedap2, tidurku diatas katil atau tilam yang empuk, subuhku dikejutkan oleh ummi dan baba ku, bajuku dilipat oleh ummi dan kakakku, kekedai aku di’drive’ oleh kembarku atau abgku, duit poketku diberi oleh ayahku dan xperlu ke mesin atm untuk mengambilnya. segala2nya disediakan begitu tersusun. dengan suasana damai indah malaysia, sekeliling kita org kita, ckap bahasa kita.

Tapi disini berbeza dan sungguh berbeza.dua bulan aku tinggalkan kesusahan, dua bulan aku mengecapi kenikmatan, dua bulan otak ku kosong dari ilmu ilmu engineering dan selama dua bulan juga aku tinggalkan khidupan yg stress menghimpit jiwa.

sungguh banyak nikmat yang kau beri pada ku yaAllah.

SUBAHANALLAH
ALHAMDULILLAH.ALLAHUAKBAR.ASTAGHFIRULLAH.

kini aku harus sedar. harus bangkit dan terima kenyataan serta realiti ini dimana AKU SUDAH PULANG KE KOREA. aku sudah memijak di bumi ini…….

tetapi yaAllah, kenapa jiwa ku sungguh terasa sempit.Seolah2 tidak mahu terima hakikat yang jasad ku sudah berada disini.Sungguh yaAllah, Jiwa ku masih berada di sana. aku terasa ingin dekat bersama dengan mereka, namun aku kejauhan. yaAllah, tunjukilah jalan agar aku tidak se’down’ sebegini. aku tersiksa…Sungguh.

tidakkah Kau sentiasa dekat bersama dengan hamba2nya. sungguh aku benar berdosa, khilaf. Ampunkn aku yaAllah. kau sahajalah yang mampu menghilangkan rasa sempit didadaku ini daripada peritnya merindui ummi baba dan keluargaku serta suasana itu.

kau maha pengampun dan maha penerima taubat.

Amin amin amin ya rabbal alamin..


Leave a Reply

