subahanallah…its snowing

bukan first tyme aku tgk snow. mmg da bnyk kali.  tapi bila aku tgk turunnya snow, ak teruja. memuji kebesaran Allah. subahannallah. dia menciptakan sesuatu untuk hamba2 nya berfikir tentang kekuasaannya. masih snow ketika ini , 24/3/2011, 6:10 pm. oppss, 24/3???? bulan tiga lah. tetapi lebat hingga memutihkan lantai2 ciptaan Allah ini. kunfayakun, kalau ditakdirkan bulan 5 tutun snow pon, boleh jadi ye korang semua.

tbe2 teringat sesuatu. aku teringt yang mak ayah aku dulu dtg melawat aku tyme2 cmni lah. ada snow. dah genap setahun dari tarikh diorang dtg ke korea. umi babah n muaz(adik bongsu). rindunya. kerana akidahmu Allah aku merindui umi babah ku. hmmh, setiap kali cerita pasal umi babah ni, sebak je. hehe. bukan sebab duk jauh, duk dekat pon kalau cerita pasal dorg sebak juga, tetapi memikirkan perjuangan mereka membesarkan kami semua. semuanya barakah dan limpah kurniaan dari mu ya Allah. aku beruntung. jadi, aku perlu memikirkan nasib orang yg tidak seberuntung macam aku kerana ketiadaan ibu ayah. Astagfirullah.

moga aku sentiasa menjadi hamba yang bersyukur atas rahmatnya.

sedikit keputihan. salji turun dengan halusnya


One response to “subahanallah…its snowing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: