balik malaysia masa winter nye cuti

seperti yg smua tahu saya balik malaysia dlm sbulan. dan kepulangan bukan dgn tgn kosong ttpi tlah mmperoleh ssuatu. sukanya saya nak kongsikan dgn semua. balik2 je rumah ibarat separuh mati sbb lebih separuh dari rumah saya di renovate. kepulangan saya juga sedikit sebnyk menolong kerja2 mmbersihkan rumah dan sbagainya.

time rumah tgh berserabut gilerr

bnyk juga persiapan2 kawin kakak saya yg dilakukan. hati ni rasa beedebar kerana ingin tahu bagaimana rasanya mengendalikan majlis yg besar di rumah iaitu walimatulurus. kepulangan selaama sebuln sgt sibuk. alhamdulillah smalam telefon kakak katanya rumah dah 95% siap.cuma perabot je akan diisi selpas walimatulurus.bnyk perubahan yg berlaku kat rumah.
mggu terakhir d msia, barulah kadkawin siap. waltu tu la sibuk mghantar kad kawin.

kad kawin kakak

sepanjang percutian d malaysia, isu kahwin selalu di ckp oleh babah. setiap kali itu dia sering menanyakan bila pula saya mahu kawin? saya langsung mnjawab sekarang pon boleh. heehe.tapi umi seolah2 tak izinkan saya untuk brbuat demikian.nmpaknya persetujuan tak disepakati. agaknya saya masih belum diberi kepercayaan untuk menjadi seorang zauj. saya perlu berusaha untuk menunjukkan sikp itu dihadapan mereka terlebih dahulu.supaya mereka merelakan tanpa keraguan. insyaallah satu hari nnt sy diberikan rezeki dalam urusan jodoh.

insyaallah jumaat ni saya pulang ke malaysia untuk mghadiri walimatulurus satu2 nya kakak kandung saya didunia ini. sedih tiap kali terkenang memori2 kami dahulu.kini dia bakal mnjadi zaujah seorg rijal yg saya pasti mmpu mmbimbing dia kejalan syurga.amin. sampai syurga jodohnya insyaallah.

cik and kakak, baru lepas men bowling tyme ni

moga semuanya diredhai ALLAH.

 


Leave a Reply

