TaHUn baRU

2011 . byebye 2010. kenapa saya macam dah x amik kisah sangat dengan tahun baru or wat so eva. tgk2 tadi masa bukak fb, ramai gak orang duk komen nak 2011 da, tahun baru bakal tiba. tgk2 kalendar, aahla, da 31 dis la arini. cet. apa je aku ni, mmg x bguna langsung. DEMI MASA, sesungguhnya manusia sangatlah berada dalam kerugian……

“i swear by the time, Most surely man is in loss, Except those who believe and do good, and enjoin on each other truth, and enjoin on each other patience” -al asr-

sedihnya, 2010 bakal berlalu. esok, apa yang berlaku pada hari ni, semua akan cakap “TAHUN LEPAS KAN SAYA PERGI blablabla….TAHUN LEPAS SAYA BUAT blalablabla TAHUN LEPAS SAYA JUMPA blablabla……” sungguh, dan sesungguhnya diri saya ni rasa sangat lah kosong. apa yang telah aku lakukan sepanjang 2010. masa sungguh cepat berlalu. sangat pantas tanpa disedari. tapi, apa yang telah aku lakukan? apa yang saya dah buat untuk diri saya? anjakan ke arah pembentukan peribadi individu muslim, adakah telah saya gapai dengan jayanya? jawapan kepada persoalan ini, hanya saya yang mampu menjawab dan dia jualah yang menilainya. YA ALLAH, aku mohon, supaya segala usaha aku sepanjang 2010 diberkati olehmu.

YA ALLAH, 2011 ini, jadikanlah aku seorang hambamu yang sentiasa inginkan dan dahagakan rahmatmu. jadikanlah aku insan yang sentiasa berusaha mencapai kegemilangan diri supaya aku mampu bergerak menuju kearah satu lagi peringkat yang penting dalam hidup ku.  jadikanlah aku sentiasa cintakan mu dan pesuruh mu serta kitab yang diturunkan oleh mu dan jalan dakwahmu. jadikanlah aku seorang yang lebih matang dalam menghadapi kehidupan hidup di dunia ni. jadikanlah aku manusia yang sentiasa berkasih sayang dengan sahabatku serta saudara saudara yang lain. jadikanlah aku anak yang soleh dan taat kepada kedua ibubapaku serta menghormati adik beradik ku. pandukanlah aku kearah jalan yang luas terbentang oleh rezeki mu. AMIN.

manusia, sentiasa nak kedepan, xkan nak kebelakang pulak kan? so, saya ni, berharap lah tidak akan mengulangi segala perbuatan yang mampu melalaikan diri ini serta sahabat-sahabat ku yang lain.

inilah sedikit azam baru untuk tahun 2011, 1432 hijriyah.moga saya berjaya membentuk diri ini kearah individu muslim yang sentiasa mencari keredhaanya. sekian.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: