MALU

assalamualaikum.
tadi baca beberapa artikel pasal ikhtilat.
tibatiba rasa malu dengan diri sendiri.
tibatiba rasa malu dengan sahabat sekalian.
dan yang paling utama,
rasa malu dengan Allah.
astaghfirullah hal azim.
T__T
dalam menjalani hidup ni,
kadangkadang kita nampak macam kita dah baik,
dah elok.
rasa macam dah jaga ikhtilat,
tapi ruparupanya tak pun.
tsk. tsk.
malu sangat.
sebab selama ni perasan macam diri da baik la konon,
tapi ruparupanya,
tunggang terbalik jugak.
astaghfirullah hal azim.
T__T
alhamdulillah,
mujur Allah menegur.
kalau tak sampai bila pun tak kan nampak,
sampai bila pun tak kan sedar,
dan sampai bila pun tak kan boleh perbaiki diri.
walaupun malu,
tapi syukur.
alhamdulillah.
alhamdulillah.
alhamdulillah.
dalam situasi hari ini,
nak jaga ikhtilat memang susah sangat.
jadi masingmasing harus main peranan.
jaga peribadi diri sendiri.
insya-Allah nanti semuanya akan jadi senang.
dan sahabat sekalian ,
mulai hari ini,
tolong tegur ya jika saya tibatiba tersasar.
nasihat dan teguran kalian amat diperlukan.
saya tak kisah ditegur.
biar malu hari ini,
jangan malu sewaktu manghadap Dia nanti.
jadi, tolong ya?
saya nak jadi macam seorang kawan ini yang sentiasa menundukkan pandangan secara hikmah,
dan saya pun nak mengajak  semuanya untuk jadi macam beliau.
mungkin mustahil untuk kita menjadi beliau,
tapi cukuplah jika kita mampu jadi “seperti” beliau.
andai tidak berjaya juga,
cukuplah jika usaha kita pun Allah kira.
insya-Allah.
p/s:
mohon maaf semua perempuan yang pernah saya kenali,
kerana saya tahu ada dosa tidak menjaga ikhtilat anda bertambah kerana saya.
insya-Allah lepas ni tade lagi pertambahan dosa sia-sia sebegitu.
mohon dimaafkan ya.
(permohonan maaf dibuat bimbang takut disabitkan di padang mahsyar nanti)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: